Kампања “Inspiring Girls Srbija”обележила Међународни „Дан девојчица у IKT сектору“
Догађајем „Девојчице имају реч“ у оквиру кампање “Inspiring Girls Srbija” одржаном у основној школи„Владимир Роловић” у Београду, организација ЦРТА обележила је Међународни „Дан девојчица у ИKТ сектору“. Циљ глобалне кампање “Inspiring girls”, која је покренута у Великој Британији, а која се реализује и у Србији јесте оснаживање девојчица.
Девојчице су имале прилику да разговарају са инспиративним и успешним женама које су из света информација, комуникација и менаџмента. На догађају су учествовале: Јована Kостић – Лидерка Product Management тима у компанији TeleGroup, доц.др Надица Миљковић – са катедре за сигнале и системе на Електротехничком факултету Универзитета у Београду, Невена Мијић – Account Executive у маркетиншкој агенцији New Moment и оснивачица сопственог бренда Tiny Lulu – линије дечијих купаћих костима и Александра Вуковић – Creative strategist, innovation consultant у сопственој агенцији за комуникације Nura Agency.
Међународни „Дан девојчица у ИKТ-у” установљен је на нивоу Уједињених нација и обележава се сваког четвртог четвртка у априлу. Преко 357 хиљада девојчица и младих жена је већ учествовало у више од 11 хиљада догађаја обележавајучи овај дан у 171 држави широм света. Владина министарства, национална регулаторна тела за ИKТ сектор, ИKТ компаније, академске институције, УН агенције и невладине организације у различитим државама света су са задовољством своје време и ресурсе усмерили ка обележавању овог посебног дана за девојчице. „Дан девојчица у ИKТ сектору“ има за циљ да оснажи девојчице да слободно и самоуверено бирају своје будуће професије, како не би подлегле стереотипима, већ да се воде личним интересовањима и талентима.
Истраживања показују да се и девојчице и дечаци у Србији чешће одлучују за занимања која се сматрају „типичним“ за њихов пол. Подаци такође показују да девојчице у Србији завршавају средње школе и факултете више него дечаци, али се жене касније у животу ређе налазе на позицијама одлучивања. Иако се налазе на истим позицијама и обављају исте послове, жене су мање плаћене од мушкараца. Подела на тзв. „мушке“ и „женске“ професије и занимања и даље доминира.
Ова кампања позива жене различитих професија да посвете сат времена годишње и врате се у основне школе како би девојчицама, узраста од 10 до 14 година, кроз сопствени пример приближиле различите могућности у животу и каријери али и да би инспирисале девојчице да теже остварењу својих животних избора. Циљ кампање је да се и што већи број основних школа прикључи и организује сусрете успешних жена и девојчица.
Девојчице су током разговора са учесницама добиле разлличите и корисне савете о њиховим занимања, мотивацију за даље напредовање, а панелисткиње су поручиле девојчицама да сањају, верују у своје изборе и да не престају да уче и буду радознале.
Од када је кампања „Инспиринг гирлс“ стигла у Србију 2016.године, окупила је више од 50 волонтерки и укључила преко 400 девојчица и дечака. У кампању у Србији активно су укључени и дечаци јер је важно да и они буду упознати са чиме се све у својој каријери и животу сусрећу жене – њихове другарице, сестре, маме…како би спремно учестовали у изградњи равноправног друштва. У оквиру ове кампање, слични догађаји су организовани и у Београду, Новом Саду, Нишу, Kраљеву и Kикинди.